شرایط مهاجرت دائم

شرایط مهاجرت دائم

شرایط مهاجرت دائم

farabin بدون دیدگاه

شرایط مهاجرت دائم چیست ؟

یکی از سوالات بسیار بحث برانگیز برای کسانی که قصد مهاجرت و اقامت دارند این است که شرایط مهاجرت دائم چگونه است ؟ و چطور می توان در کشوری برای همیشه اقامت گرفت و در آنجا ماند . این موضوع را بیایید از چندین جنبه اصلی بررسی کنیم تا برای همیشه جواب تمامی سولاات خود را از ما بگیرید .

در این مقاله نه بصورت توضیح مفصل اما به صورت جامع شرایط مهاجرت دائم را برای شما توصیح خواهیم داد .

موسسه همراهان گروه ، مشاوره تخصصی 

ايران : ٠٢١۸۸۴۰۸۸۴۲   ☎️     ۰۲۱۸۸۴۱۳۵۳۴

اسلواكی :   00421904223456

اولین نکته این است که تمامی کشور های دنیا اقامت دائم ارائه نمی کنند اما اکثریت امکان مهاجرت دائمی را دارند و کشور هایی که اقامت دائم اعطا نمی کنند بسیار کم هستند . ضمن اینکه کشور هایی که اقامت دائم اعطا می کنند هرگز از همان ابتدا اقامت دائم به مهاجران ارائه نمی کنند و معمولا بازه زمانی 3 تا 5 ساله نیاز است تا تحت شرایطی کشور مقصد بتواند اقامت دائم را به فرد مورد نظر اعطا کند . پس شما نمی توانید در هیچ کشوری از همان ابتدا اقامت دائم داشته باشید .

این مدت زمان 3 تا 5 ساله اقامت موقت نامیده می شود . شما میتوانید اقامت موقت را تحت عناوین مختلف و تحت شرایط مختلف دریافت کنید . البته شرایط کشور ها برای اعطای اقامت موقت متفاوت است اما روش ها کلی هستند که می توان از طریق انها در کشورهای مختلف اقامت موقت و اجازه سکونت گرفت .

برای مثال اقامت های دانشجویی ، اقامت برای کار ، اقامت از طریق ثبت کردن شرکت ، اقامت از طریق ازدواج و … همگی روش هایی هستند که می توان با انها در ابتدا اقامت موقت و سپس با توجه به قوانین و شرایط آن کشور اقامت دائم را دریافت نمود .

زمانی که شما اقامت موقت دارید مسلما از برخی حقوق و مزایای اجتماعی محروم هستید چرا که هنوز مقیم آن کشور محسوب نمی شود و حقوق شهروندی آن کشور را نمی توانید داشته باشید .

برای مثال زمانی که شما اقامت را از طریق کار کسب می کنید موظف هستید تا در طی 5 سال به میزان ساعت مشخصی فعالیت نمائید و زیر نظر کارفرمای مشخصی باشید تا اینکه بتوایند شرایط تعیین شده را تکمیل نموده و در خواست اقامت دائم در آن کشور را دهید .

پس صرفا مدت زمان تا 5 سال برای اقامت دائم کافی نیست و باید شرایط و ضوابط را طبق نوع اقامت موقت انجام داد تا بتوان شرایط اخد اقامت دائم را بدست آورد .

آیا اقامت دائم همیشگی است ؟

یکی از شرایط مهاجرت دائم این است که شما به قوانین و مقررات آن کشور حتی در طول دوره اقامت دائم پایبند باشید . مواردی هستند که اگر اتفاق بیفتند می توانند امتیاز اقامت دائم شما را سلب کنند . برای مثال :

ترک کشور بیش از حداکثر روزهای مشخص شده (در میان کشورها زمان تفاوت می‌کند اما معمولاً بیش از ۲ سال است)
فرد مرتکب جنایات جدی شده و به تبعید رفته یا در صدد از بین بردن کشور باشد و امنیت ملی را تهدید کند

زمانی که شما شهروند دائمی می شوید می توانید برای خود حق تملک داشته باشید  برای مثال برای خود مسکن یا خودرو بخرید و به نام خود سند داشته باشید اما در اقامت موقت این امکان وجود ندارد .

آیا اقامت دائم همان شهروندی است ؟

همنطور که گفته شد زمانی که شما اقامت دائم یک کشور را بدست می آورید از تمام حقوق شهروندی برخوردار هستید اما بازهم نمی توان گفت شما شهروند ان کشور هستید با اینکه می توانید تا هر زمان که دلتان خواست در صورت رعایت شرایط و ضوابط در آن کشو بمانید .

برخی از کشور ها برای مقیمان دائم خود حق شرکت در انتخابات را قائل نیستند و یا اجازه حضور در نیرو های نظامی را نمی دهند .

تفاوت اقامت و تابعیت

بسیاری از افراد تفاوت موضوعات اقامت و تابعیت را نمی دانند و به همین دلیل دچار سردرگمی می شوند . زمانی که شما اقامت یک کشور را دریافت می کنید می توان گفت شما مقیم آن کشور هستید اما نمی توان گفت تبعه آن کشور هم محسوب می شوید .

یعنی شما صرفا اقامت آن اکشور را به صورت موقت یا دائم بدست آورده اید ولی تابعیت ان را ندارید  زمانی شما تبعه یک کشور محسوب می شوید که بتوانید با دولت روابط اجتماعی و سیاسی داشته باشید ، برخی شغل ها مانند وکالت یا پرشکی را انجام دهید و در آن کشور حق رای و نامزدی در انتخابات … داشته باشید تقریبا به گونه‌ای که در کشور خود هستید و می توانید در تصمیم گیری های کشور و یا ارتباط و تاثیر گذاری روی افراد جامعه خود قدم بردارید . در اینصورت شما یک تبعه از آن کشور محسوب می شوید ودر اینصورت امتیازات خیلی بیشتری نسبت به اقامت دائم خواهید داشت .

برای مثال در برخی کشور ها استخدام های دولتی نیاز به تابعیت دارد . تبدیل شد به یکی از نمایندکان آن کشور در بخش ها دولتی حتما نیاز به تابعیت دارد . شغل های امنیتی و نظامی هم همینطور .

به زبان ساده :

اقامت دائم با تابعیت (شهروندی) تفاوت دارد. تابعیت یک رابطه سیاسی و حقوقی است که شخص را عضوی از یک کشور می‌کند. اما حق اقامت به این معناست که محل سکونت و فعالیت شخص به طور موقت یا دائم در کشور محل اقامت خواهد بود.

البته شرایط دریافت تابعیت کمی دشوارتر است اما طبق شرایط تعیین شده این کشور می توان بعد از مدتی از اقامت دائم تقاضای تابعیت داد تا بتوانید به عنوان یک شهروند رسمی در آن کشور از اکثریت حقوق شناخته شوید .

از جمله شرایط مهاجرت دائم می توان به تبعیت از یکی از روش های اقامت اشاره نمود ،که برخی از این روش ها عبارتند از :

دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری ، دریافت اقامت دائم از طریق کارآفرینی ، دریافت اقامت دائم از طریق ازدواج ، اقامت دائم با ویزای تحصیلی ، از طریق تولد فرزند و ازدواج  که مرسوم ترین روش ها هستند و شرایط هر کدام از این روش ها در بخش های خود به شکل کامل توضیح داده شده اند .

درصورت نیاز به راهنمایی های و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط مهاجرت دائم می توانید با موسسه همراهان گروه در داخل یا خارج از کشور در تماس باشید .

باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+