ویزای تحصیلی چیست

ویزای تحصیلی چیست

ویزای تحصیلی چیست

farabin بدون دیدگاه

ویزای تحصیلی چیست

ویزای تحصیلی چیست و شرایط اخد ویزای تحصیلی چگونه است ؟

ویزای تحصیلی جهت ادامه تحصیل در سایر کشورها خارج از کشور خودمان اخذ می شود . همان گونه که از نام این ویزا مشخص است هدف ادامه دادن تحصیل درمقاطع بالاتر در کشور مد نظر است .قوانین اخذ اقامت ، شرایط تحصیل ، هزینه ها و ….همگی بسته به قوانین کشور مقصد متفاوت است .

ویزای تحصیلی می تواند اهداف مختلفی داشته باشد . برخی ممکن است صرفا ویزای تحصیل را برای ادامه تحصیل و بازگشت به کشور مدنظر را داشته باشد ، برخی دیگر جهت ادامه تحصیل و اخذ اقامت دائم و یافتن کار مرتبط با رشته خود در آن کشور .

برخی از کاربران و یا افرادی که اخذ ویزای تحصیلی دارند از ما سال می کنند که هزینه ویزای تحصیلی چقدر است ؟ باید گفت اول از هرچیز کشور مقصد شما مهم است . به این دلیل که هزینه متناسب با هر کشوری و شرایط آن متفاوت است که معمولا در سفارت کشور مقصد پرداخت می شود .

ايران : ٠٢١۸۸۴۰۸۸۴۲   ☎️     ۰۲۱۸۸۴۱۳۵۳۴

اسلواكی :   00421904223456

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی

همانند هزینه ، مدارک نیز متفاوت هستند و بسته به شرایط کشور مقصد متفاوت است . اما با این وجود برخی مدارک عمومی هستند و برای تمام کشور ها یکسان است .

1.داشتن پاسپورت معتبر : مسلما داشتن پاسپورت اولین شرط برای خروچ از کشور است که داشتن کارت پایان خدمت برای اخذ پاسپورت الزامی است . البته اعتبار پاسپورت هم مهم است و پاسپورت باید برای ورود به کشور های مختلف دارای اعتبار باشد چون ممکن است پاسپورت شما برای ورود به کشور معتبر نباشد .

2.اثبات دانشجویی : شما باید ثابت کنید که دانشجو هستید . تاییدیه دانشجو بودن در ایران ، معمولا با ارائه گواهی تاییدیه از محل تحلیل شما صورت گیرد .

3.پذیرش تحصیلی : یکی از مهم ترین موارد در اخذ ویزای تحصیلی این است که شما از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن در خارج از کشور را دارید پذیرفته شده باشید . شما نمی توانید بدون قبول شدن از طرف دانشگاه کشور مقصد به ادامه تحصیل در ان بپردازید .

4.داشتن گواهی نامه پایان دوره متوسطه : مدرک دیپلم شما حتما جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور لازم است . البته مدرک شما باید ترجمه شود که جزئی از مدارک شما هستند . البته قبل از هر چیز باید اطلاع کسب کنید که کشور مد نظر شما مدرک تحصیلی شما را در چه زبانی ترجمه شده می خواهد . که هم مدرک و هم ترجمه آن جزو مدارک ویزای تحصیلی است .

5.برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر داشتن گواهی نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ترجمه لازم است .

6.تکمیل فرم های تقاضا

7.گواهی جهت تایید پشتیبانی مالی : شما جهت اخذ ویزای تحصیلی باید خود را از لحاظ مالی هم ثابت کنید . روش اول تمکن مالی است که خودتان میزان مبلغ تعیین شده از طرق سفارت کشور مقصد را ارائه می کنید . روش دوم هم ارائه گواهی به عنوان اینکه شخصی در کشور مقصد از بستگان شما که  توانایی تامین مالی شما را دارند .

8.مدرک زبان : یکی از مدارک مهم ، مدرک زبان است از این جهت که نیاز است تا کشور مقصد شما ، مطمئن باشد که شما می توانید به راحتی با سایر هموطنان این کشور ارتباط برقرار کنید . نوع مدرک زبان هم باز متناسب با کشور مقصد شما است که چه نوع مدرک زبانی از شما می خواهند .

سایر شرایط ویزای تحصیلی

از جمه شرایط ویزای تحصیلی کسب حداقل نمره معدل و همچنین تمکن مالی فرد است . دانشگاه های کشور مقصد هر کدام بسته به شرایط ، شرط معدل پذیرفته شدن را تعیین می کنند .

همانگونه که گفته شد شما بدون قبولی در دانشگاه کشور مقصد نمی توانید در آن اقدام به ادامه تحصیل نمائید . برای اخذ ویزای اقامت تحصیلی کافیست به یکی از دفاتر مهاجرتی مراجعه نمائید .

پس از دریاقت ویزای تحصیلی شما می توانید به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه همراهان گروه در ارتباز باشید .

اخذ اقامت اسلواکی و اروپا ، به راحتی زیر نظر مشاورین موسسه همراهان گروه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+