اقامت ثبت شرکت

اقامت ثبت شرکت

اقامت ثبت شرکت

farabin خرداد ۲۷, ۱۳۹۹ بدون دیدگاه

اقامت ثبت شرکت

اقامت ثبت شرکت یکی از رایج ترین روشهای اخذ اقامت که به نسبت سایر روشها بسیار ساده تر  بوده و بدون هیچگونه وابستگی به سایرعوامل بیرونی میباشد . در این نوع از اقامت شرایط و قوانین بسیارساده و شفاف هست بطوریکه متقاضی طی زمان کوتاهی مشاوره و یا مطالعه قوانین که خوشبختانه بصورت انلاین در دسترس همه قرار دارد میتواند اشراف کامل به موضوع پیدا نماید . اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در اکثر کشورهای جهان متداول است از اینرو چنانچه تمایل به اقدام از این روش دارید لطفا کشور مورد نظر را به مشاوران ما اعلام فرمایید تا اطلاعات کلی، مزیت ها و محدویت های احتمالی را برای شما تشرح کنند تا بتوانید برمبنای جمیع موارد تصمیم گیری درست فرمایید .

ايران : ٠٢١۸۸۴۰۸۸۴۲   ☎️     ۰۲۱۸۸۴۱۳۵۳۴

اسلواكی :   00421904223456

یکی از مهم ترین موضوعات در بحث اقامت ثبت شرکت ، هدف شما می باشد که هدف از ثبت شرکت را چه چیزی می دانید ؟ در همین ابتدا به یک موضوع خیلی مهم باید اشاره کنیم و آن هم این است که اگر صرفا هدف شما از ثبت شرکت اخذ اقامت در کشور مقصد است پس بیخیال این روش شوید . به چه دلیل ؟ در ادامه توضیح خواهیم داد همراه ما باشید .

دلیل اول و مهم ترین دلیل این است که شما جهت ثبت شرکت باید بدانید ، داشتن یک هدف کلی و برنامه ریزی مناسب برای شرکت شمامی باشد . دولت کشور مقصد در قدم اول برای اینکه شرکت شما را ثبت کند از شما یک طرح کلی برای شرکتتان می خواهند تا آنرا تایید کنند . در همین جهت شما باید حتما هدف خود را تعیین نموده باشید و صرفا جهت اخذ اقامت به دنبال ثبت شرکت نباشید .

با ثبت شرکت در کشور های اروپایی شما همچون تمامی کشورها باید مالیات بر درآمد را پرداخت نمائید که میزان مبلغ کمی هم نیست و برای راحتی پرداخت باید کسب و کار شما در حال درآمد زایی باشد . لذا باز هم اگر هدف شما از ثبت شرکت صرفا اخذ اقامت باشد باید بتوانید از پس  هزینه های گفته شده هم برآیید . اما حتی اگر از پس هزینه ها هم برآیید ؛ باز هم یک مشکل دیگر که مهم ترین مشکل هم می باشد و در سر راه شما قرار دارد بازدهی شرکت است !

شرکت شما باید بازدهی داشته باشد تا بتوانید ادامه فعالیت دهد و شما در آن کشور بتوانید ادامه اقامت دهید و درواقع اقامت اولیه خود را تمدید نمائید . زمانی که شما ثبت شرکتی می نمائید در ابتدا برای مدت محدود و بسته به قوانین ثبت شرکت در آن کشور ، ممکن است از 1 سال تا 5 سال به شما اقامت موقت داده شود . این اقامت موقت صرفا برای اقامت ثبت شرکت نیست و تمامی کشور ها برای تمامی روش ها در ابتدا اقامت موقت ارائه می کنند . آن مدت زمان همانطور که گفته شد متناسب با قوانین هر کشور متفاوت است . در صورتی که شرکت شما کار نکند و بازدهی لازم را نداشته باشد اقامت موقت شما در پس از این یک سال یا 5 سال مجددا تمدید نخواهد شد و شما باید به کشور خودتان بازگردید . پس بازهم موضوع تعیین هدف شما از ثبت شرکت مشخص مطرح می شود که آیا شما این هزینه ها را برای اقامت می خواهید پرداخت کنید یا صرفا اخد اقامت ؟

مواردی که قبل از اقامت ثبت شرکت باید در نظر گرفت

مسلما هر کشور پیشرفته علاقمند است تا کسانی که سرمایه و تجارب مناسب دارند در کشور آنها شروع به فعالیت نموده و به رشد اقتصادی و تزریق سرمایه به بازار های داخلی کمک کنند . اما یکی از موضوعاتی که کمتر به آن توجه می شود تعدد شرکت ها در کشور های اروپایی است . به همین دلیل قبل از اینکه کسب و کار خود را در کشوری در قالب ثبت شرکت آغاز کنیم ، حتما باید اطلاعات لازم و کافی در رابطه با وضعیت کلی کسب و کار خودمان در آن کشور را بدست آوریم که با وجود دفاتر مهاجرتی و مشاوره های صحیح هم اکنون این کار بسیار راحت شده است .

تعدد شرکت ها خود دارای دلایل زیادی است که یکی از دلایل مهم آن همان موضوع اشخاصی بودند که قصد داشتند صرفا با ثبت شرکت بدون ارائه مدارک زبان ، مدرک تحصیلی و … و صرفا با پرداخت مقداری هزینه اقامت یک کشور را به دست آوردند که در آخر هم ناامید مانده اند . پس بازهم تاکید می کنیم که اگر هدف شما از ثبت شرکت صرفا اخذ اقامت باشد در راه اشتباهی هستید .

اقامت ثبت شرکت برای چه کسانی مناسب است ؟

همانطور که اشاره شد ثبت شرکت نیاز به داشتن یک طرح کلی از کسب و کار شما دارد به همین دلیل شما لازم است تا طرح کلی کسب و کار خود را به دولت کشور مقصد ارائه کنید . همچنین حتما می دانید که این روش یکی از روشهای نیازمند سرمایه است و باید سرمایه اولیه برای شروع مراحل ثبت شرکت در آن کشور را داشته باشیم .

کسانی که واقعا قصد سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار خود در خارج از کشور را دارند و صرفا اخذ اقامت الویت اصلی انها نیست می توانند از این روش فوق العاده استفاده کنند ، ضمن آن کسب و کار خود را در آن کشور راه اندازی نموده و با برنامه ریزی مناسب و استفاده از زمینه های اقتصادی ان کشور ، به سود و درآمد مناسب برسند و در امتداد آن اقامت خود را نیز بگیرند و در نهایت خانواده خود را نیز در آن کشور سکونت دهند . پس اگر هدف شما واقعا راه اندازی کسب و کار و الویت اول است اقامت ثبت شرکت بهترین روش است .

اما چند نوع ثبت شرکت وجود دارد ؟

بسیاری از کسانی که با ما تماس گرفته و مشاوره نموده اند تقاضای ثبت شرکت را داشته اند اما زمانی که ما از انها نوع شرکت مد نظر را پرسیده ام با عدم اطلاعات کافی آنها روبه رو شده ایم و جوابی که بیشتر شنیده ایم این است که فرقی نمی کند یک شرکت می خواهم ثبت کنم در فلان کشور و به آنها مهاجرت کنم . خب !! در این حالت بازهم به همان موضوع اول برمیگردیم که هدف از ثبت شرکت صرفا مهاجرت بوده است و نه کسب و کار !

برای ثبت شرکت عموما 4 روش وجود دارد که ما انها را نقل قول نموده ایم و به این ترتیب می باشند :

1.شرکت با مالکیت شخصی که تمام تعهدات شرکت به عهده یک نفر است ، این نوع شرکت به عنوان ساده ترین نوع از کسب و کار است .
2.شرکتی با همکاری یک شریک ، که هم می تواند به صورت کلی و هم بصورت محدود ثبت گردد .
3.شرکت های مسئولیت محدود که می تواند به صورت خصوصی یا عمومی باشد و متناسب با اندازه کسب و کار مشخص می گردد .
4.یک نمایندگی یا شعبه ای از شرکت اصلی در کشور مبدا که در کشور مقصد به ثبت می رسد .

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت های مختلف در کشور اسلواکی به شرح زیر است :

شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های تولیدی ( 5000 یورو )

شرکت های سهامی مشترک ( 25000 یورو )

شرکت های با مالکیت شحصی

این نوع از ثبت شرکت همانگونه که در تیتر آن هم اشاره شده است ساده ترین نوع ثبت شرکت و شروع کسب و کار می باشد . در این شرکت تمامی مسئولیت ها بر عهده یک شخص است و قابل فروش هم نمی باشد . هزینه ثبت این نوع از شرکت نسبت به بقیه خیلی کمتر بوده و معمولا می توان در طی 1 الی 2 هفته آن را به ثبت رسانید . از لحاظ محبوبیت این نوع ثبت شرکت ردیف پایین تری دارد اما متقاضی آن کم هم نیست و بسته به نوع شرایط خود شما خواهد داشت .

نوع دوم ثبت شرکت یعنی روش ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک روش مبتنی بر سرمایه است  بدین گونه که درقدم اول شما نیازمند 5000 یورو ( اقامت اسلواکی ) سرمایه اولیه هستید و می تواند از تعداد زیادی سهامدار تشکیل شود ( شاید تا 50 نفر ) . مدیریت این نوع شرکت ها بر عهده مدیریت است که توسط هیئت سهامداران تعیین می شود . این نوع از ثبت شرکت می توان گفت یکی از روش های محبوب در بین ایرانیانی است که در کشور های اروپایی و مخصوصا اسلواکی قصد ثبت شرکت دارند .

شرکت های سهامی

این نوع شرکت ها در زمره کسب و کارهای بزرگتر هستند و سهام آنها نیز قابل فروش است به این عبارت که این نوع از کسب و کار ها به نوعی بخشی از سهام بازار اقتصادی اروپا را شامل می شوند . از همین جهت می توان سهام آنها را معامله کرد . این نوع از روش ثبت شرکت هم همانگونه که در بالا اشاره شد نیازمند 25000 یورو سرمایه اولیه هستند . یک روش فوق العاده براب کسب و کار های بزرگ که می توانند وارد بازار اقتصادی اروپا شوند . برای سرمایه داران و صاحبان کسب و کار های بزرگ یک مزیت بزرگ و راهی مناسب تلقی می شود .

آیا ثبت شرکت به منزله اقامت قطعی و کسب اقامت دائم است ؟

همانگونه که در ابتدای مطالب هم گفته شد اخذ اقامت ثبت شرکت به معنی اقامت نیست و باید شرایطی که گفته شد همچون گردش مالی و سود دهی شرکت و نیز پرداخت مالیات بر در آمد همگی دست در دست هم دهند تا فعلا اقامت موقت شما تمدید شود . با توجه به قوانین هر کشوری ممکن است برای مثال بعد از 5 سال اقامت موقت ، شما درصورت داشتن تمامی شرایط گفته شده بتواید تقاضای اقامت دائم را هم بدهید و بدون مشکل برای همیشه در آن کشو ساکن شوید . پس این موضوع را هم در نظر بگیرید که ثبت شرکت برای کسب و کار بعد ها زمینه ماندگاری شما در آن کشور را هم تضمین خواهد نمود .

مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور

اخذ اقامت در صورت بازدهی کسب و کار

داشتن حساب بانکی بین المللی

عبور از تحریم های ایران در زمینه ارزی

ورود به بازار و کسب و کار های بین المللی ، حصول سرمایه و سود مضاعف

رشد در بستر های اقتصادی پربازده

سفر به کشور های شینگن بدون ویزا

امکان اقامت خانواده در کشور مقصد و …

جمع بندی نهایی

تا این بخش از مقاله و توضیحات ارائه شده در رابطه با اقامت ثبت شرکت امیدواریم که مطالب مفیدی را توانسته باشیم خدمت شما ارائه کنیم . اما موضوع اصلی در اقامت ثبت شرکت ، رسیدن از ثبت شرکت و یک کسب و کار خوب به اقامت است نه از اقامت به مسیر شکست . این روش مخصوصا در کشور اسلواکی که زمینه بسیار مناسبی برای اقامت ثبت شرکت فراهم می کند بسیار عالی است . کشور اسلواکی دروازه ورود به اروپا تلقی می شود و اکثر کسب و کارهای بزرگ در این کشور مشغول به فعالیت و ایجاد دفاتر نمایندگی های خود هستند . از این جهت که رشد اقتصادی این کشور بسیار فوق العاده بوده و بزرگترین شرکت های دنیا علی الخصوص صنایع کشور المان در آن مشغول به فعالیت هستند .

کشور اسلواکی اقامت ثبت شرکت را به روش های بسیار راحت تری نسبت به سایر کشور ها اروپایی ارائه می کند . از این جهت که شما برای ثبت شرکت در اسلواکی نیاز به مدرک زیان خاص ندارید ، سوابق کار و بیمه شما مهم نبوده و همچنین محدودیت سن و تحصیلات هم وجود نخواهد داشت . از همین جهت کار کسانی که درصدد راه اندازی کسب و کار در کشور اسلواکی را دارند بسیار راحت است .

موسسه همراهان گروه یکی از بزرگترین و معتبر ترین دفاتر مهاجرتی در کشور و اسلواکی ، در کنار شماست . مشاورین ما همه روزه آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره تخصصی در زمینه های مهارت و کسب اقامت به شما عزیزان هموطن هستند .

همین امروز می توانید با ما تماس گرفته و با کارشناسان ما مشاوره نمائید .

باتشکر موسسه همراهان گروه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+