اقامت تولد فرزند

اقامت تولد فرزند

اقامت تولد فرزند

farabin خرداد ۲۷, ۱۳۹۹ بدون دیدگاه

اقامت تولد فرزند

اقامت تولد فرزند یکی دیگر از روش های اخذ اقامت میباشد. بطور کلی اساس اقامت در این روش بر دو اصل خاک و اصل خون میباشد بدین معنی اگردر خاک این کشور ها فرزند شما بدنیا بیاید به طبع ، ان فرزند تابیعت دریافت کرده و شرایط را برای دریافت تابعیت شما تسهیل میکند این کشورها عبارتند از :

این کشورها عبارتند از آمریکا ، کانادا ، آرژانتین ، برزیل ، کاستاریکا ، اروگوئه ، ونزوئلا ، سنت لوسیا ، پرو ، پاناما ، مکزیک ، پاراگوئه ، کوبا ، دومنیکا ،اکوادور ، فیجی ، السالوادور ، گرانادا ، گواتمالا ، گویان ، جامائیکا ، هندوراس ، لسوتو ، نیکاراگوئه ، پاکستان ، پاناما ، سنت کیتس و نویس ، تانزانیا ، ترینیداد و توباگو ، توالو و آنتیگوا و باربودا .

حالت دوم :

اگر یکی از والدین یعنی پدر یا مادر تابعیت کشور مورد نظر را داشته باشد فرزند مشترک آنها با پدر یا مادری که تابعیت ندارد بطور قطع تابعیت کشوری که پدر یا مادر تابعیت آن را دارد دریافت میکند این کشور ها عبارتند از :

ارمنستان ، بلغارستان ، کرواسی ، استونی ، فنلاند ، آلمان ، یونان ، مجارستان ، هند ، جمهوری ایرلند ، اسرائیل ، ایتالیا ، تونس
همانطور که مشاهده میفرمایید هیچ یک از کشور های اروپایی عضو شینگن برمبنای اصل خاک در زمان تولد حق تابعیت اعطا نمیکنند . جهت سوالات بیشتر و اطلاعات تخصصی با ما تماس بگیرید .

ايران : ٠٢١۸۸۴۰۸۸۴۲   ☎️     ۰۲۱۸۸۴۱۳۵۳۴

اسلواكی :   00421904223456

 

مواردی که در مقاله اقامت تولد فرزند بحث میشود

1 قوانین اخذ اقامت تولد فرزند

2 تولد در کدام کشور ها حق شهروندی میدهد ؟

3 شهروندی با حق سفر به کشور های حوزه شینگن

4 تولد در کشور های اروپایی چگونه به شهروندی میرسد ؟

5 اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد فرزند

6 بهترین کشور از نظر اخذ اقامت تولد و تابعیت کجا میباشد ؟

7 شرایط اخذ اقامت تولد فرزند برای اسلواکی ؟

قوانین اخذ اقامت تولد فرزند

در اخذ این نوع اقامت دو نوع موضوع مطرح میشود

1. موضوع خاک

2. موضوع خون

کشور ها در این زمینه دو گرایش دارند و یک سری کشور ها هستند که وقتی به آنها مهاجرت میکنید و فرزندتان به دنیا می آید به دنبال آن تابعیت هم دارد به این نوع از تابعیت ، تابعیت ناشی از خاک گفته میشود یا همان سیستم خاک . سیستم خاک این بیان را دارد که اگر در کشور مقصد کودکی به دنیا آید تابعیت آن را میگیرد مثلا در کشور برزیل اگه فرزند شما در برزیل به دنیا بیاید برزیلی محسوب میشود و در این مواقع در بعضی کشور ها بعد از تولد فرزند ، فورا به پدر و مادر اقامت داده میشود اما در برخی کشور مثل آمریکا اخذ اقامت تولد فرزند پروسه ای زمان بر هست.
در کشور هایی که سیستم خون را دارند و در بالا هم نام برده شده ، پدر و مادر باید اهل آن کشور باشند تا فرزند تابعیت آن را بگیرد مثلا اگر مادر اهل فرانسه باشد فرزند خود را در هرجای دنیا هم بدنیا بیاورد برای فرزند میتواند تابعیت فرانسه برا بگیرد اما این موضوع در خود ایران تا حدودی فرق میکند درصورت گرفتن تابعیت از طریق والدین باید پدر ایرانی باشد .

تولد در کدام کشور ها حق شهروندی می دهد؟

معمولا کشور ها برا ارائه شهروندی دو رویکرد دارند . بیشتر کشور ها وضعیت شهروندی والدین را در لحظه تولد مد نظر قرار میدهند و تعداد کمتری به محل تولد شهروندی توجه میکنند در حال حاضر تولد در 30 کشور به شهروندی می انجامد که شناخته شده ترین آن در مورد آمریکاست . بسیاری از کشور هایی که هنوز حق خاک نوزاد برای ارائه شهروندی برای آن ها کافیست کشور هایی هستند که جزو اقتصاد های برتر جهان نیستند کشور های در حوزه شینگن در این باره قوانین خاص خود را دارند.
آمریکا از جمله کشور های است که اعطای حق شهروندی را به نوزادانی که در این کشور متولد میشوند به رسمیت میشناسد هر چند در آن ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا گفته هست که با فرمان اجرایی این قانون را لغو کند . حق شهروندی آمریکا به کسانی که در این کشور متولد میشوند بر اساس اصلاحیه ای است که در سال 1888 میلادی در قانون اساسی ایالت متحده صورت گرفت و به تصویب کنگره رسید بر اساس قانون افرادی که در آمریکا متولد میشوند شهروند ایالتی محسوب میشوند که در آن متولد شده اند این قانون البته استثنا هایی هم دارد .

فرزند های دیپلمات شاخص در آمریکا و همچنین فرزند های نیرو اشغالگر دشمن شامل این قانون نیستند . اجرای این قانون در حالی ادامه دارد تعداد فرزند های مهاجران غیر قانونی که در آمریکا متولد میشوند کم نیست و بیشتر این افراد والدین مکزیکی تبار دارند.
کانادا در اعطای شهروندی برای کسانی که در این کشور به دنیا می آیند قوانین مشابه با آمریکا را دارد کسانی که در این کشور متولد میشوند شهروند کانادا محسوب میشوند حتی اگر والدین این نوزاد اقامت این کشور را نداشته باشد این قانون که از سال 1947 میلادی اجرایی شده باعث شده عده ای نام توریست تولد برا این نوع شهروندان بگذارند و به زنانی اشاره دارد که در دوران حاملگی در این کشور سفر میکنند تا فرزندان خود را در کانادا به دنبا بیاورند . فرزند های دیپلمات خارج ، شاخص در کانادا مشمول این قانون نمیشوند و والدین فرزندانی هم که به این طریق شهروند کانادا میشوند از این قانون مستثنی هستند ضمن حزب محافظ کار در این کشور مخالف این نوع شهروندی و در پی آن است که با این قانون پایان دهد.

شهروندی با حق سفر به کشورهای حوزه شینگن

در میان حدود 30 کشوری که تولد در آنجا به حق شهروندی منجر میشود کشور هایی دیده میشود که با کسب شهروندی آنها میتوان آزادانه و بدون ویزا به کشورهای حوزه شینگن سفر کرد . عمده کشور هایی که از این طرق نیازی به گرفتن ویزا ندارند میتوانند مدت 90 روز طی 6 ماه در کشور های حوزه شینگن بمانند البته مدت اقامت بسته به کشور متفاوت هست کشور هایی نظیر برزیل ، آرژانتین ،کاستاریکا ، اروگوئه ، ونزوئلا ، نمونه ای از این کشور ها هستند .

تولد در کشور های اروپایی چگونه به شهروندی میرسند؟

در بیشتر کشور های اروپایی تولد به خودی خود به شهروندی منتهی نمیشود این کشور ها عمدتا وضعیت اقامت والدین در زمان تولد مد نظر قرار میدهند و دست کم یکی از آنها باید دارای اقامت دائم و شهروند کشور میزبان باشد تا حق شهروندی شامل فرزندانش شود به عنوان مثال در لوکزامبورگ متولدبن این کشور که والدین آن ها شهروند نیستند میتوانند از 12 سالگی درخواست شهروندی کنند به شرطی که فرد متقاضی 5 سال و یکی از والدین دسته کم یک سال در لوکزامبورگ زندگی کرده باشد .

اقامت تولد فرزند در آلمان . در آلمان تولد فرزندان شهروندان غیر آلمانی در صورتی به شهروندی منجر میشود که دسته کم یکی از والدین 8 سال در این کشور زندگی کرده باشد و دارای اقامت دائم آلمان باشد . در بریتانیا افرادی که از والدین غیر بریتانایی به دنیا بیاید درصورتی شهروند محسوب میشوند که دسته کم یکی از والدین اقامت دائم این کشور باشد متولدین والدین غیر ایتالیایی در زمانی که 18 ساله میشوند میتوانند درخواست شهروندی کنند به شرطی که از زمان تولد در این کشور زندگی کرده باشند .

کسانی که از والدین غیر فرانسوی متولد میشوند در 18 سالگی به طور خودکار شهروند میشوند به شرطی که در فرانسه زندگی کند و یا از 11 سالگی دسته کم 5 سال در این کشور باشند . در طول زمان بعضی کشور ها قانون اعطای تبعیت بر اساس تولد را تغییر داده یا به کلی لغو کردند به عنوان مثال تولد در جمهوری ایرلند تا 2004 میلادی منجر به حق شهروندی میشد که در آن سال این قانون خاتمه یافت.

اخذ تابعیت دومینیکا از طریق تولد فرزند

کشور دومینیکا از سیستم خاک و در مواقع خاصی همچنین از سیستم خون برای به اقامت و تابعیت رسیدن افراد پیروی می کند .
همه شهروندان دومینیکا واجد شرایط گذرنامه دومینیکا هستند و با گذرنامه هر شهروند دومینیکا اجازه حرکت در مناطق کارائیب را می دهد و در بیشتر موارد سفر های بدون روادید را در سراسر جهان ارائه می دهد. همانطور که در بیشتر کشورهای در حال توسعه ، گذرنامه های دومینیکا برای اهداف امنیتی بالا طراحی شده اند ، که امکان ورود به کشورهای بسیار بیشتری از جمله Commonwealth بریتانیا را دارد. .

بهترین کشور از نظر اخذ اقامت تولد فرزند و تابعیت کجا میباشد؟

بهترین کشورها برای اخذ اقامت تولد و تابعیت ، کشور آمریکا و کانادا می باشد زیرا که این کشور ها دارای سیستم خاک برای تولد فرزندان میباشد.
قوانین و نظام حقوقی اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد فرزند همانطور که در بالا گفته شد به دو صورت می باشد و عملا یکی از راه های اقامت و تابعیت از طریق سیستم خاک و دیگری از طریق سیستم خون می باشد .
البته بیشتر کشورهای جهان دارای سیستم خون برای اخذ اقامت و تابعیت هستند ، و این مسئله چیزی حدود ۹۰ درصد از کشورهای جهان را در بر میگیرد مانند کشور عزیزمان ایران که نیز دارای سیستم خون برای اخذ اقامت و تابعیت است.

شرایط اخذ اقامت تولد فرزند برای اسلواکی

اگر فردی هدفش اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد در اسلواکی باشد باید شامل یکی از موارد زیر شود :

الف) حداقل یکی از والدین کودک متولد شده باید شهروند جمهوری اسلواکی باشند.

ب) کودکی که در خاک کشور اسلواکی متولد شده  اما تابعیت والدین او مشخص نمی باشد (والدین بی وطن هستند) .

ج) کودکی که در خاک اسلواکی متولد شده و والدین او بیگانه هستند و کودک شهروندی هیچ یک از والدین را به دست نیاورده است .

اگر کودکی  شهروندی جمهوری اسلواکی را نداشته باشد و توسط خانواده ای که حداقل یکی از زن و یا مرد شهروندی اسلواکی را دارند به فرزند خواندگی قبول شود، تابعیت اسلواکی را بعد از دوسال دریافت خواهد کرد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اقامت تولد فرزند ، با ما در ارتباط باشید . باتشکر هماهان گروه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

+