اقامت تمکن مالی

اقامت تمکن مالی

اقامت تمکن مالی

farabin خرداد ۲۷, ۱۳۹۹ بدون دیدگاه

اقامت تمکن مالی

اقامت تمکن مالی یکی دیگر از روشهای اخذ اقامت است این روش اخذ اقامت مانند ثبت شرکت خیلی فراگیر نیست و عمومیت ندارد و بیشتر کشورهایی که جنبه توریستی دارند ارائه دهنده این نوع از اقامت هستند ولی نکته بسیار حائز اهمیت و از معایب این نوع از اقامت این است که در اکثریت قاطع این اقامت هرگز به اقامت دائم و پاسپورت منتهی نخواهد شد و از مزایای آن هم این است که شخص نیاز به پرداخت مالیات برای تمدید اقامت ندارد .

ايران : ٠٢١۸۸۴۰۸۸۴۲   ☎️     ۰۲۱۸۸۴۱۳۵۳۴

اسلواكی :   00421904223456

بطور ساده این نوع از اقامت برای کسانی در نظر گرفته شده که قصد زندگی طولانی مدت در یک کشور اروپایی را دارند ولی قصد راه اندازی کسب و کار ندارند ، بطور مثال این بهترین روش اقامت برای افراد سالمند و بازنشسته میباشد که در کشور خود دارای درآمد مکفی هستند و یا خانواده هایی که نیاز دارند برای ادامه تحصیل فرزندانشان در خارج از کشور در کنار شان باشند.

مطالبی که در این مقاله بررسی میکنیم:

1 : آیا در اقامت تمکن مالی اجازه کارکردن و استخدام شدن در آن کشور وجود دارد ؟

2 : در پروسه اخذ اقامت تمکن مالی آیا میتوان از سندی استفاده کرد که به نام سرپرست و همسر وی هست ؟

3 : آیا سود سهام میتواند به عنوان درآمد ثابت در نظر گرفته شود ؟

4 : آیا در پروسه تمکن مالی خرید ملک در کشور مقصد اجباری هست ؟

5 : آیا خرید ملک روی شرط حضور درآن کشور حضور دارد ؟

6 : آیا در پکیج اقامت تمکن مالی اقدام سرپرست و همسر بصورت جداگانه وجود دارد ؟

7 : آیا در اقامت از طریق تمکن مالی فرزندان بالای 18 سال هم میتوانند اقدام کنند ؟

8 : درصورتی که فرزند درطول پروسه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی 18 ساله شود چه اتفاقی بر آن می افتد ؟

9 : درکدام کشور های در حال حاضر این نوع اقامت برای ایرانیان آسانتر است ؟

10 :آیا حقوق دریافتی هم میواند جزء  درآمد اثباتی برای تمکن مالی باشد ؟

11 : آیا پرداخت مالیات در پکیج های تمکن مالی اجباری هست ؟

12 : آیا با داشتن اقامت از طریق تمکن مالی میتوان در دیگر کشور های اروپایی شنگن کار یا زندگی کرد ؟

13 : آیا سپرده بانکی می تواند جزو منابع درآمد اصلی در پروسه تمکن مالی احراز شود ؟

14 : آیا از حساب تازه افتتاح شده میتوان در پروسس تمکن مالی استفاده کرد ؟

 

با توجه به قوانین کشور مقصد و تعداد اعضای خانواده لازم هست که از طریق منابع درآمد ثابت و غیر وابسته به شغلتون مثل حقوق بازنشستگی سود سپرده یا اجاره ملک امکان اثبات درآمد ماهیانه برای خودتان داشته باشین. برای مثال درصورتی که شما خانواده سه نفری هستید میزان این درآمد ثابت بهتر هست که حداقل بین عدد 20 تا 30 میلیون تومان باشد.

اقامت تمکن مالی

اخذ اقامتی لذت بخش در کشور های اروپایی را با ما تجربه کنید

آیا در اقامت تمکن مالی اجازه کارکردن و استخدام شدن در آن کشور وجود دارد؟

باتوجه به قانون تمکن مالی شما امکان اینکه حقوق بگیر باشید یا در یک شرکتی استخدام باشید را ندارید پس پاسخ این سوال خیر هست اما امکان اینکه از طریق سرمایه خود درآمد داشته باشید و صاحب کسب و کارشوید وجود دارد.

در پروسه اخذ اقامت تمکن مالی آیا میتوان از سندی استفاده کرد که به نام سرپرست و همسر وی هست؟

در پروسه اخذ اقامت تمکن مالی از این جهت مشکلی ندارد هر دو نفری میتواند سرپرست شود فقط لازم هست جمع درآمد از اسناد و مدارک که از هر دو نفر بدست می آید بتوان آن میزان درآمد ثابتی که برای پروسه نیاز هست را پوشش بده.

آیا سود سهام میتواند به عنوان درآمد ثابت در نظر گرفته شود؟

این مسئله بستگی مستقیم داره از نظر وکیل کارشناسان حقوقی اما در صورتی که حتی سهام شما باتوجه به نوع و شرکتی که قرار هست از سهام آن استفاده بشه ، اولویت درآمد هایی هست که از قبل تعریف شده مثل همان سود ثابت از طریق سود سپرده اجاره ملک یا حقوق بازنشستگی و از این سود سهام تایید شده می توانیم به عنوان منابع در آمدی استفاده کنیم.

آیا در پروسس تمکن مالی خرید ملک در کشور مقصد اجباری هست؟

در اکثر کشورها الزامی نیست فقط لازم هست که شما از کشور خود ثابت کنید که منابع درآمدی ثابت را دارید اما یه سری کشورها مثل کشور ایتالیا ممکن هست که حتی برای تمدید اقامت موقت باید ملکی را خریداری کنید.

آیا خرید ملک روی شرط حضور درآن کشور حضور دارد؟

قبل از هر چیزی بهتر هست که بحث  پروسه اقامت از طریق سرمایه گذاری و اقامت از طریق تمکن مالی را از هم جدا کنیم در صورتی که خرید ملکی شما در چارچوب قوانین سرمایه گذاری آن کشور بگنجه و حداقل برای سرمایه گذاری تعریف شده باشه.

مثلا اگر ملک شما 250 هزار یورو باشد که شامل حال قانون سرمایه گذاری شود نوع پروسس شما عوض میشود و شما وارد پروسه اقامت از طریق سرمایه گذاری میشود اما درمورد  تمکن مالی خرید ملکی متاسفانه تاثیر مستقیمی روی نگهداری اقامت شما و شرط حضور شما ندارد صرفا در برخی از کشورها ممکن هست که در تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم تاثیر گذار باشد.

آیا در پکیج تمکن مالی اقدام سرپرست و همسر بصورت جداگانه وجود دارد؟

در پروسه های اقامت تمکن مالی همسر و سرپرست می توانند جداگانه اقدام کنند اما بهتر هست که این اتفاق نیافتد همسر سرپرست و فرزند زیر 18 سال بهتر هست که در قالب یک خانواده  و باهم اقدام کنند چون درصورتی که دوتا پروسه باشد احتمال ریجکتی همسر یا سرپرست بالا میرود تنها در صورتی که این اقدام منطقی هست که همسر و سرپرست جدا شده باشه و حتی درصورتی که یکی از والدین با فرزند زیر 18 سال برای انجام این پروسه اقدام کند ممکن هست در برخی از کشور ها رضایت و وکالت نامه ای معتبر از همسر ثابق لازم باشد.

آیا در اقامت از طریق تمکن مالی فرزندان بالای 18 سال هم میتوانند اقدام کنند؟

برای پاسخ به این سوال باید دوتا سوال مختلف را بررسی کنیم

حالت اول: در صورتی که فرزند بالای 18 سال همراه خانواده اقدام کن

حالت دوم: در صورتی که فرزند بالای 18 سال جداگانه اقدام کند

در حالت اول نظر سفارت و وکیل شانس برد را بالا میبرد که در این حالت فرزند بالای 18 سال خودش یه جوری سرپرست محسوب میشود و به اندازه سرپرست لازم هست که منابع درآمدی ثابت در ایران را داشته باشد و قابل اثبات باشد.

اما در حالت دوم احتمال ریجکتی خیلی بالا هست

درصورتی که فرزند درطول پروسه  اخذ اقامت تمکن مالی 18 ساله شود چه اتفاقی بر آن می افتد؟

درصورتی که مجوز اقامت فرزند شما قبل از 18 ساله شدن از سفارت صادر بشه ادامه پروسه از اداره مهارجرت مقصد ادامه پیدا میکند و در واقع پروسه شما تایید و انجام شده اما درصورتی که فرزند شما قبل صدور مجوز اقامت 18 ساله شود بهتر هست که همراه خانواده اقدام بکنه خودش سرپرست محسوب شود.

درکدام کشور های در حال حاضر اخذ اقامت از طریق تمکن مالی برای ایرانیان آسانتر است؟

در حال حاضر 6 کشور فرانسه، یونان، ایتالیا، اسپانیا، موناکو، اتریش، در حوزه شینگن به شما مجوز درخواست اقامت تمکن مالی را میدهند

آیا حقوق دریافتی هم میواند جزء  درآمد اثباتی برای تمکن مالی باشد؟

با توجه به این که حقوق دریافتی شما مستلزم حضور فیزیکی شما در ایران و مجموعه ای هست که حقوق دریافت کنید. این مسئله با قانون اقامت تمکن مالی متناقض هست پس باسخ این سوال خیر هست در قانون تمکن مالی دقت داشته باشید که منابع در آمدی مد نظر کشور مقصد و سفارت  باشد  که مستلزم حضور شما در ایران نباشد مثل اجاره ملک سود سپرده و یا حقوق بازنشستگی

برای تمدید اقامت تمکن مالی در همه کشور ها سه تا شرط مشترک وجود دارد

شرط اول : بتوانید ثابت کنید که تمکن مالی لازم برای زندگی در برون کشور را دارید و مبلغ این تمکن مالی را هم اداره مهاجرت آن کشور تعیین میکند.

شرط دوم: داشتن بیمه پزشکی در آن کشور هست

شرط سوم: داشتن آدرس معتیر که نشان دهنده محل سکونت شما در آن کشور می باشد

البته همه کشور ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارد قطعا شرایط دیگری به این سه شرط اضافه میشود.

آیا پرداخت مالیات در پکیج های تمکن مالی اجباری هست؟

درصورتی که شما بالای 180 روز در کشور مقصد زندگی کنید لازم هست که مالیات بر درآمد خودتان را در آن کشور پرداخت کنید وقتی صحبت از درآمد میکنیم منظور همان درآمدهای ثابت هست که از منابع درآمدی ثابت خودتون در ایران دارین مثل همان اجاره ملک سود سپرده حقوق بازنشسته همین طور اگر ملکی خریداری کنید مالیات نقل و انتقال هم بر عهده شما خواهد بود و مورد سوم هم زمانی هست که پرداخت مالیات درآمد حاصل از کسب و کارتون الزامی هست برای درخواست اقامت در پروسس های تمکن مالی لازم هست چهار شرط مشترک را رعایت کنید.

شرط اول : باتوجه به قوانین  بتوانید اثبات کنید که در آن کشور زندگی کردید

شرط دوم : داشتن بیمه پزشکی معتبر

شرط سوم : داشتن یک آدرس معتبر که نشان دهنده محل سکونت

شرط چهارم: شما همراه خانواده بتوانبد اثبات کنید که شما با زبان ، تاریخ  و فرهنگ کشور مقصد آشنایی دارید

البته همه کشور ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارد قطعا شرایط دیگری به این چهار شرط اضافه میشود.

آیا با داشتن اقامت از طریق تمکن مالی میتوان در دیگر کشور های اروپایی شنگن کار یا زندگی کرد؟

باتوجه به قوانین اتحادیه اروپا  و همچنین  قانون تمکن مالی شما فقط 90 روز اجازه زندگی در کشورهای غیر از کشور مقصد را دارید همینطور در قانون تمکن مالی شما اجازه استخدام شدن در شرکت را ندارید شما در صورتی امکان فعالیت اقتصادی را دارید که راه اندازی کسب کار از خودتان باشد و اگر هم بخواهین در دیگر کشور های شنگن فعالیت خودتان را گسترش دهید این مسئله از نظر قانونی معنی نداره و ارتباط مستقیم دارد با قوانین کشوری که قرار هست در آن شرکت کنید.

آیا سپرده بانکی می تواند جزو منابع درآمد اصلی در پروسه تمکن مالی احراز شود؟

این مسئله بستگی مستقیم دارد به نوع سپرده شما بعضی از سپرده ها را میتوان به عنوان منابع در آمد ثابت نشان داد برای بررسی  هرچه بهتر این موضوع باید تحقیق کنید سپرده های بانکی چه کاربردهایی در پروسه های تمکن مالی دارند.

کاربرد اول : نشان دادن درآمد ثابت هست که معمولا میتوانیم از سپرده های بلند مدت نشان دهیم

کاربرد دوم: نشان دادن مانده حساب و گردش حساب دقت داشته باشید دقت که این مسئله نشان میدهد شما چقدر پول نقد در همراه خودتان دارید و برای سفارت یک امر حیاتی هست برای نشان دادن این مسئله می توانید از حساب های روز شمار یا حتی حساب های جاری استفاده کنید و داشتین این مانده حساب اجباری هست.

آیا از حساب تازه افتتاح شده میتوان در پروسس تمکن مالی استفاده کرد؟

این مسئله به مدت زمان پروسه شما و همینطور زمان تحویل مدارک بستگی دارد اما بصورت عمومی بهتر هستش که مدارک شما زمانی که به سفارت ارائه میشود حساب شما تازه افتتاح نباشد چون ممکن هست به سفارت این حس داده شود که برای اپلای اقامت مدارک را سندساری کردید .

همراهان گروه ( اقامت اروپا ، اقامت اسلواکی ، ثبت شرکت و سرمایه گذاری )

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

+